نحوه درخواست عضویت عادی

کلیه افرادی که حائز شرایط عضویت عادی هستند، می توانند ایمیل تقاضای درخواست عضویت خود را به ضمیمه اسکن کارت ملی، شناسنامه و مدرک تحصیلی به همراه رزومه مختصری از سوابق تحصیلی و شغلی و نیز دلایل علاقمندی خود برای عضویت در انجمن حقوق هسته ای ایران و حوزه هایی از حقوق هسته ای که آمادگی و تمایل به فعالیت در آن را دارند را به همراه شماره تماس خود به آدرس ایمیل انجمن (info@nlair.org) ارسال نمایند.

 

شرایط عضویت عادی

بر اساس اساسنامه انجمن، هر شخص حقیقی که حائز شرایط مندرج در یکی از دو بند ذیل باشد می­توانند تقاضای عضویت خود را به انجمن ارائه نماید:

۱- دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر در یکی از حوزه­ های حقوق (ترجیحاً در حوزه­ حقوق بین­ الملل، حقوق عمومی، حقوق انرژی، حقوق محیط زیست، حقوق جزا )، فیزیک (ترجیحاً هسته ­ای، ذرات بنیادی و اتمی)، مهندسی هسته ­ای، پرتو پزشکی، مهندسی کاربرد پرتوها، شیمی (هسته­ ای، تجزیه، فرآیند)، مکانیک (سیالات و جامد)، برق،  محیط زیست، زیست شناسی، کشاورزی، متالورژی و  روابط بین­ الملل باشد؛ و علاقمند به حوزه­ های فعالیت یا اهداف انجمن باشد؛  و یا
۲- دارای مدرک کاردانی و حداقل ۷ سال سابقه فعالیت در یکی از حوزه ­های نظارتی هسته­ ای، مدیریت بحران یا مدیریت HSE را داشته و در یکی از حوزه­ های فعالیت یا اهداف انجمن ذیصلاح و صاحب ­نظر بوده باشد.

 

سازوکار تصمیم گیری در خصوص درخواست های عضویت عادی

تصمیم در خصوص پذیرش اعضای عادی توسط هیات مدیره صورت می­گیرد. هر شخص متقاضی عضویت که درخواست او مورد پذیرش هیات مدیره قرار نگرفته است می­ تواند تقاضای تجدید نظر در تصمیم هیات مدیره را در نخستین جلسه عادی مجمع عمومی پس از درخواست خود مطرح نماید. تصمیم مجمع عمومی در این خصوص قطعی است.

اعضای انجمن(موسس و عادی) موظف به پرداخت حق عضویت هستند. میزان این حق عضویت برای بار اول توسط مجمع عمومی موسس تعیین می­گردد و پس از آن بصورت سالانه توسط هیات مدیره پیشنهاد و توسط مجمع عمومی به تصویب می­رسد. پرداخت حق عضویت هیچ گونه حق و ادعایی نسبت به دارایی انجمن برای عضو ایجاد نمی کند.

 

نحوه خاتمه عضویت (اعضای موسس، افتخاری و عادی)

عضویت در یکی از موارد زیر خاتمه مییابد:

۱-استعفای کتبی عضو؛

۲- عدم پرداخت حق عضویت سالانه؛

۳- اقدامات مغایر با اهداف و اصول انجمن و یا تخلف عمده از اساسنامه که به تشخیص هیات مدیره و تصویب مجمع عمومی منجر به اخراج از انجمن و لغو عضویت می گردد.

هر عضوی که عضویت او به نحوی خاتمه یافته است، حق استفاده از آرم، علائم، عنوان، سربرگ یا مهر انجمن را ندارد.